Als teamleider geef ik al jaren geen les meer. Vanwege een tekort aan docenten Nederlands heb ik vanaf januari toch weer een klas 4 les gegeven. Dat betekent dat ik nu weer examens na mag kijken. Leuk!
Ik vond lesgeven altijd enorm leuk, dus de afgelopen maanden heb ik er echt van genoten. Lesgeven aan klas 4 is dan extra speciaal, want dan werk je echt naar het eindpunt toe. Op dit moment zitten ze in hun examenperiode en het examen Nederlands hebben ze vorige week gemaakt. Ik ben dus druk bezig met examens nakijken.
En daar ligt meteen een probleem, want tijdens mijn werkuren heb ik helemaal geen tijd om na te kijken. Daarnaast zijn we druk aan het klussen, dus heb ik er thuis ook weinig tijd voor. Het examen Nederlands nakijken is, vanwege de schrijfopdracht, ook best veel werk. Leuk werk, dat wel.
Gelukkig kon ik woensdag wel heel de ochtend nakijken. Ik ben dus een heel eind, maar nog niet klaar. Komende vrijdag moet het opgestuurd worden, dus ik moet ergens nog tijd gaan vinden. Het komt goed, maar het levert wel wat stress op. Examens nakijken wil je namelijk het liefst foutloos doen.
Waar ben jij op dit moment erg druk mee?
Liefs!





3 reacties
Wassen. Ik had veel was die ik buiten wil laten drogen, heb heel weinig ruimte om rek neer te zetten binnen.
Maar het bleef maar slecht weer, gevolg er lagen 6 wassen. Morgen was 4 en misschien 5, en zaterdag 6. Dan ligt erna nog de strijk, maar die kan ook volgende week
Ik heb jarenlang op het vmbo gewerkt en vond de examentijd ook erg leuk. Het nakijken was veel, ik gaf economie en Engels, en weinig meerkeuzevragen, veel open vragen, maar vond het wel heel leuk. Ook de tweede correctie deed ik met plezier. Het is toch heel leuk om te zien hoe je leerlingen het hebben gedaan.
Nu kijk ik nog steeds na, maar in het mbo zijn er examens gedurende het jaar, dus nooit meer zo’n echte piek. Nu druk bezig met intakes bespreken, planningen voor volgend schooljaar. Dus afronden én voorbereiden.
Dat lijkt me echt veel werk! Ik ben stiekem wel benieuwd waarom je tegenwoordig, om dit invallen na, niet meer voor de klas staat. Zeker omdat je het zo leuk vind.