Na twee weken dingen vies maken, mocht ik vandaag eindelijk weer eens wat schoonmaken. En dat is een goed teken, want dat betekent dat het eind in zicht komt.
Het eind is nog niet echt in zicht, want er zijn nog kamers genoeg om aan te pakken. We hadden alleen bedacht dat we de slaapkamer, keuken en woonkamer af wilden hebben voordat we zouden verhuizen. De keuken hoeft alleen nog maar grondig schoongemaakt te worden en dat geldt ook voor de slaapkamer.
In de woonkamer moeten we de vloer nog in de olie zetten. Toch ben ik vandaag de ramen al gaan zemen, want we wilden heel graag de raambekleding terug voor het raam. Iedereen zit zo lekker binnen te loeren en daar waren we nu wel klaar mee.
Ik vind ramen zemen helemaal niet zo erg, maar ik had een nieuwe trekker gekocht en die werkte maar weer half. Zucht…! Uiteindelijk zijn de ramen schoon, maar vraag niet hoe 🤭.
Welk schoonmaakklusje vind jij leuk om te doen?
Liefs!





8 reacties
Geen. Gelukkig is de taakverdeling hier in huis zo dat ik me daar niet mee bezig houd. Ik ben ‘hoofd afdeling vaatwasser en wasmachine’.
Wat een geluk heb je, Niekje.
Ik vind geen enkel schoonmaakklusje leuk om te doen. Als iets schoon is duurt het niet lang voordat het weer vies is. Wassen vind ik nog het leukst, heerlijk als de was schoon uit de wasmachine komt.
Wassen vind ik ook wel fijn om te doen ja. Behalve het opvouwen van de was…
Geen enkele, alleen blij als een klus is gedaan en het weer schoon en netjes is. Maar helaas duurt dat meestal niet lang.
Nee, alles wordt altijd veel te snel weer vies.
Wat fijn deze klusjes. Zeker ramen vind ik super leuk. Als je trekker maar nieuw is dan is het in het beging altijd moeilijk. Maar eenmaal je ze veel hebt gebruikt dan loopt het heel goed.
Bij ons moet de grote schoonmaak nog gedaan worden in het nieuwe huis. Maar ze zijn volop bezig nog. Dus ik wacht nog even. Ik hou helemaal niet van huishouden, maar de was uit de droger opvouwen en opruimen met een muziekje aan of strijken met een muziekje vind ik dan nog het minst vervelend.