New York Daily Diary: Dag 1 – We zijn er!

New York Daily Diary UA 3

Wat een dag, wat een dag. Terwijl ik dit schrijf, zijn Vera en ik meer dan 24 uur wakker en liggen we net in bed. We zijn in New York, maar vraag niet hoe we hier gekomen zijn. Ik ga je de komende dagen meenemen in New York Daily Diary. Laten we snel beginnen.

Goedemorgen!

De wekker stond vroeg, want we moesten om half 8 op het vliegveld in Brussel zijn. Mike en Tim (vriend van Vera) brachten ons weg en moesten dus ook vroeg uit bed. Gelukkig ben ik deze tijden redelijk gewend.

New York Daily Dairy dag 1.1
New York Daily Dairy Dag 1.2

Eerste foto van onze reis

Voordat we afscheid namen van de mannen, moest de eerste vakantiefoto in Brussel gemaakt worden natuurlijk. Tijd om mooie herinneringen te maken.

Wachten, wachten, wachten

We konden heel snel door de douane en alles verliep erg voorspoedig, totdat we wilden gaan boarden om half 10. Opeens werd onze vlucht verplaatst naar drie uur ’s middags. Een vertraging van bijna vijf uur dus. Jammer, maar helaas.

Toen we rond half een iets wilden gaan eten, zagen we dat onze vlucht geannuleerd was. Natuurlijk..! We liepen direct naar de servicebalie en werden al snel op een andere vlucht gezet en zouden om 14:15u vliegen. Stiekem wel heel fijn dus.

NYDD Dag 1.3
NYDD Dag 1.4

Off we go!

In plaats van Brussels Airlines vlogen we nu met United en dat is niet per se mijn favoriete vliegmaatschappij, maar ik was allang blij dat we konden vliegen. Het vliegtuigje was behoorlijk klein, dus ik vond het opstijgen wel even spannend. Vera vond het allemaal wel prima, zoals je ziet.

We zijn er!

De vlucht was uiteindelijk prima en we werden goed verzorgd onderweg. De laatste twee uur vlogen voorbij omdat er wat mensen ruzie hadden in het vliegtuig. Wat zijn er toch een hoop bijzondere mensen op de wereld…

New York Daily Dairy dag 5
NYDD Dag 1.6

Niet zo'n blij ei

Na een erg lange dag zijn we uiteindelijk wel in Amerika aangekomen. Helaas kwamen we er al vrij snel achter dat we nog een paar dagen moeten wachten op onze koffers… het zal weer eens niet waar zijn. De start van de reis gaat niet geheel volgens plan dus.

Even de benen strekken

We kwamen rond acht uur aan in ons hotel en zijn vrij snel weer naar buiten gegaan om te gaan eten. Ondanks de vermoeidheid ben ik zo blij dat ik hier weer ben.

NYDD Dag 1.9
NYDD Dag 1.7

Hamburgers en friet

We kwamen al snel langs Applebees en hebben daar een hapje gegeten. Niet per se heel bijzonder, maar goed genoeg voor vandaag. Mijn eerste hamburger zit er alweer in.

Grand Central Station

Natuurlijk heb ik mijn eerste bezoekje aan het mooiste gebouw van NYC al gehad. Ik ben zo dol op deze plek ❤️. Helaas lukt het echt niet om dit gebouw goed op de foto te zetten (zeker niet als je moe bent).

New York Daily Dairy 8

Leuk dat je de eerste New York Daily Diary gelezen hebt. Vergeef me als ik fouten in de tekst gemaakt heb, want ik moet serieus gaan slapen. Morgen ben ik weer het vrouwtje en gaan we New York écht beleven.