We werden voor de tweede keer wakker in ons nieuwe huis en zijn meteen naar buiten gegaan om te ontbijten. Het is heerlijk om weer een tuin te hebben en we hebben natuurlijk ook geluk met het weer op dit moment. Een nadeel van een grote tuin tijdens het mooie weer: onkruid!
Naast een fantastische achtertuin hebben we ook een flinke voortuin. Het onkruid was al zichtbaar toen wij de sleutel kregen, maar we hebben er de afgelopen weken weinig aan kunnen doen. En onkruid gaat niet vanzelf weg, helaas.
Na een dag vergaderen, had ik eigenlijk ook wel zin om lekker wat in de tuin te doen. Jeroen iets minder, maar hij kwam wel helpen. We hebben een volle emmer aan onkruid uit de voortuin kunnen halen, maar zijn voorlopig nog niet klaar.
We hebben nu even heel veel werk en daarna wil ik gaan proberen om het bij te houden. Een mooie (voor)tuin is toch het visitekaartje van je huis.
Wat is jouw manier om onkruid tegen te gaan. Wij kunnen alle tips gebruiken ☺️.
Liefs!





4 reacties
Bij onkruid tussen grind en tegels kun je kokend water over het onkruid gieten, helpt super. Bij de rest van de tuin gewoon met de hand verwijderen.
Och, ja bij ons nieuwe huis staat er inmiddels ook veel onkruid. De voortuin willen we t.z.t. aanpassen en de achtertuin misschien een klein beetje. We gaan daar ook nog wel werk aan hebben, maar das voor ons nog een zorg voor later.
Zelf dingen planten is de beste manier :).
De natuur wil geen kale grond of kale zones. Dus als je zelf dingen leeg laat, gaat het toch vroeg of laat ingevuld worden maar dan niet op de manier die wij mooi vinden meestal ;).
Regelmatig op de piepjonge plantjes schoonmaakazijn spuiten. Dan vergaat het vanzelf. Wij hebbeneen grote oprit en hoeven nooit onkruid te verwijderen. Niet perse goed voor het milieu. 😊