Dagboek New York Dag 1

26 december 2021 -Vanaf vandaag neem ik je mee naar New York, de stad die nooit slaapt. Samen met Mike ben ik de komende dagen in deze fantastische stad en ik vind het leuk om je te laten zien wat wij doen. Ga je mee? We starten met het Dagboek New York Dag 1. Have fun!

dag 1.1

Onze eerste dag begon gewoon thuis. Na een lange avond (lees vlucht geannuleerd en omgeboekt) moesten we voor 09:00u alle koffers nog inpakken, alle papieren in orde maken en afscheid nemen van onze Luna en alle andere diertjes. Hoe heerlijk ik het ook vind om op vakantie te gaan, afscheid nemen vind ik altijd lastig.

Dag 1.2

Iets later dan gepland kwamen we aan op Schiphol. We hebben onze auto op P3 geparkeerd en met een shuttlebus zijn we naar de terminal gebracht. Het was gigantisch druk en de wachtrij was immens. De zenuwen begonnen te gieren, want ik was bang dat we niet op tijd ingecheckt zouden zijn (dankzij Covid duurt alles overal langer).

dag 1.3

Gelukkig waren de zenuwen voor niets. Omdat we moesten omboeken, hadden we helaas een overstap op Manchester. Op naar de gate en richting Engeland.

Dag 1.4

De vlucht naar Manchester verliep prima en we hadden alle ruimte. Heerlijk, ondanks dat het maar een korte vlucht was. Er waren veel Nederlanders aan boord die ook last hadden gehad van een geannuleerde vlucht naar New York.

Eenmaal in Manchester hadden we precies vijftig minuten om het vliegtuig naar New York te halen. Blijkbaar houden Engelsen niet van mensen die doorvliegen, want we moesten helemaal uitchecken en weer inchecken. Dit ging helaas mis.

Toen we wilden instappen werden wij (+ alle andere Nederlanders van de geannuleerde reis) tegengehouden. We mochten het vliegtuig niet, omdat we niet goed ingecheckt waren. We hadden nog ongeveer 15 minuten…

Uiteindelijk werden we bij hoge uitzondering toegelaten, maar alle koffers gingen niet meer mee. Weer een hoop gedoe dus. Wij hadden geluk en mochten mee, maar helaas niet iedereen had dat geluk. Zo stom!

Dag 1.5

We vlogen nu met Virgin Atlantic en dat was voor ons de eerste keer. Wat een prachtig vliegtuig en fijne bediening. Het ontbrak ons aan niets en er was genoeg ruimte, want het vliegtuig was helemaal niet vol. Tijdens het vliegen kon je mee kijken (zie foto).

Dag 1.6

Een uur eerder dan gepland, kwamen we aan op mijn lievelingsplekje: New York. Eindelijk, na al het gedoe.

Hier ging het gelukkig wel heel erg snel. We konden zo door bij de douane en konden daarna onze bagage als vermist opgeven (dit moet blijkbaar). Binnen een uur stonden we buiten.

Dag 1.7

Nog even een selfie op het vliegveld. Twee blije en vermoeide koppies.

Charly kwam al snel om ons naar het hotel te brengen (hij was de chauffeur van onze transfer naar het hotel). Om 18:00u waren we daar en kon eindelijk het genieten beginnen.

Dag 1.8

Het hotel is prima. Grote kamers, fijne badkamer, maar wel wat verouderd. Dat geeft niets, want de locatie is perfect. Je loopt de straat uit en je bent op het mooiste plekje van New York: Grand Central Station. Zo fijn!!

Dag 1.9

Onze eerste avond bestond vooral uit boodschappen doen, want we hebben onze koffers natuurlijk niet. Verplicht winkelen is helemaal niet leuk, maar wel nodig. Mijn kleren stonken een uur in de wind en die van Mike ook. Tijdens onze wandeling kwamen we in ieder geval dit gebouw tegen…

Dag 1.10

De buit van de dag. Kleding, deodorant, tandenborstels en allerlei dingen die we dus helemaal niet nodig hebben… beetje jammer, maar helaas.

Ondertussen zijn vrienden van ons ook veilig aangekomen, dus morgen beginnen we lekker samen aan het ontbijt. Ik heb er nu al zin in.