De week in foto’s #56

Na maanden wachten was het deze week dan eindelijk zo ver: op vakantie! Ik schrijf deze De week in foto’s #56 vanuit de caravan in Toscane. Het is nog vroeg, dus de temperatuur is nog redelijk.

We zijn een dag eerder vertrokken dan gepland, zodat we én eerder weg konden én lekker rustig aan richting Toscane konden rijden. Kom, ik laat het je zien.

Zondag 8 augustus 2021

Nog steeds geen rode tomaatjes. Aangezien we maandag op vakantie gaan, verwacht ik dat ik weinig van de tomaatjes zal kunnen genieten. Jammer, maar mijn schoonvader houdt ze in de gaten.

Gepoetst en ingericht. We kunnen!

Voordat we vertrekken nog één keer genieten bij Skatefever samen met mijn tante en nichtje. Het was een rustige avond en dat is altijd erg fijn.

Maandag 9 augustus 2021

Eindelijk op pad. Onze eerste stop was in België al, want ik moest plassen.

We hebben de eerste dag ongeveer 340 kilometer gereden en we zijn gestopt in Luxemburg. Een prima camping met genoeg plaats én de zon scheen al stiekem.

Het restaurant van de camping was dicht, dus we aten soep met broodjes #campinglife.

Dinsdag 10 augustus 2021

Rond een uur of tien gingen we weer op pad richting Zwitserland. Mike zat er lekker bij onderweg.

Ook de temperatuur ging omhoog en zelfs de muziek paste zich aan.

Helaas hadden we hier meer pech met het vinden van een camping. Pas bij camping nummer 3 hadden we een plekje (met nadruk op je). Een bijzondere camping waar ze druk bezig waren met het bouwen van treintjes en spoorwegen.

Omdat we laat waren, was het restaurant al dicht. We kregen de tip om eten te bestellen, dus dat hebben we gedaan. Het smaakte niet eens verkeerd.

Woensdag 11 augustus 2021

We zaten ’s ochtends vroeg in de auto, want zo gezellig was de camping niet. Op naar Italië. De wegen onderweg waren rustig en het uitzicht prachtig. Ik word hier erg gelukkig van.

Mike wilde gokken op camping Bella Italia aan het Gardameer. Ik dacht dat het ons nooit zou lukken, vanwege het hoogseizoen. Niets was minder waar, want we hadden al snel een plekje.

Niet het beste plekje, want de caravan stond bijzonder hoog op zijn poten, maar uiteindelijk stond hij redelijk recht.

Wij waren er rond drie uur en het was toen boven de dertig graden. We hebben de rest van de middag lekker gezwommen in het Gardameer. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest en hebben we genoten van het dorpje in de buurt.

Donderdag 12 augustus 2021

Om half 6 werd ik wakker ’s ochtends en om zes uur ’s ochtends zat ik aan het meer om naar de zonsopkomst te kijken. Prachtig.

Hier kan ik dus geen genoeg van krijgen. Ik heb enorm genoten en toen ik terug bij de caravan kwam, werd Mike ook wakker.

Om vanuit het Gardameer naar onze eindbestemming te komen, moesten we nog 280 kilometer rijden. We hebben dus lekker rustig aan gedaan en kwamen precies om 15:00u aan. Hier is alles prachtig groen (en warm 🥵).

We hebben een prachtig plekje gekregen met lekker veel ruimte en rust. Ook hier hadden we een beetje ruzie met de caravan, maar het is goed gekomen. Ook hier hebben we de caravan op zijn plek gezet en zijn we snel gaan zwemmen. Afkoelen is wel nodig (ik klaag zeker niet).

Omdat we toch wel moe waren van vier dagen reizen, hebben we lekker Italiaanse pizza gegeten en het onszelf makkelijk gemaakt.

Vrijdag 13 augustus 2021

Gelukkig ben ik vaak vroeg wakker, zodat ik kan genieten van de zonsopkomst. Dit is zo fijn aan kamperen.

Vanwege de warmte en de vermoeidheid hebben we wel besloten om een paar dagen bij te komen en uit te rusten. We hebben op vrijdag dus weer lekker gezwommen en ’s avonds zijn we naar het plein geweest. Het is een prachtige camping.

Tijd voor ijs. Eten doen we genoeg.

Een deel van het zwembad vanuit het terras gezien. Niet verkeerd toch?

Zaterdag 14 augustus 2021

Er moet ook gewoon gewerkt worden op de camping, dus op zaterdagochtend begon de dag met een wasje.

Lekker aan het lezen aan het zwembad. Op het moment lees ik Wedden dat ik blijf van Marijke Vos. Een heerlijk boek om te lezen na Niets meer van Anna Todd.

Tijd om zelf te koken. Dit is Mike z’n afdeling en tijdens de vakantie vind ik dat ook helemaal prima.

Zo, dat was De week in foto’s #56 weer. Een heerlijke week waarin we samen lekker genoten hebben. Komende week zijn we wel van plan om wat stadjes te gaan bezoeken, want we willen graag veel van Toscane zien. De temperaturen zullen ook wat dalen, dus dan is het misschien iets beter te doen ook. Nogmaals, mij hoor je niet klagen, maar Mike heeft er wel wat last van.

Volgende week zal ik je in ieder geval laten zien hoe de week geweest is. Voor nu ga ik weer lekker genieten. Jij ook? Ik wens je een mooie week toe.