De week in foto’s #58

Terwijl ik dit typ, zit ik alweer thuis achter de computer. De vakantie naar Toscane zit er officieel op. Toch hebben we nog een heerlijke week gehad met wel een beetje pech op de terugweg naar huis. Benieuwd naar deze De week in foto’s #58?

Zondag 22 augustus 2021

We begonnen de zondag met een bezoekje aan het plaatsje Arezzo. Het was een heel rustig dorpje, dus wij vonden het niet zo heel bijzonder. Natuurlijk waren er prachtige plekken te vinden.

Gelukkig was het niet al te warm (lees 30 graden), want we moesten best een stukje klimmen om in dit park te komen.

In de avond aten we in het restaurant van onze camping. We hadden niet echt hoge verwachtingen, maar het eten was enorm lekker. Mike had een soort biefstuk en ik had risotto. Yum!

Maandag 23 augustus 2021

Op maandag hadden we een enorme chilldag. We hebben vroeg boodschappen gedaan en de rest van de dag alleen maar gelezen, geslapen en gegeten.

Oh ja, ik heb ook de afwas nog gedaan.

Dinsdag 24 augustus 2021

(Alvast sorry voor de vele foto’s.)

Op dinsdag gingen we terug naar Florence. We begonnen de dag in een enorme markthal met heel veel eten. Ik heb een foto gemaakt van het fruit, maar het was vooral veel vlees en vis.

Eenmaal buiten zagen we deze duif zitten. Hij had een bakje water gekregen en zat op zijn gemak te drinken.

Oeps! Het was niet echt de bedoeling om te winkelen, maar het gebeurde. Ik heb een prachtige nieuwe tas gekocht.

En Mike en ik hebben allebei een nieuw zonnebril. Bijna dezelfde (ANWB-stelletje).

We hadden nog niet alles van Florence gezien, dus we hebben ook zeker wat cultuur gesnoven. Ik was weer druk bezig met de camera.

Ongeveer elk gebouw en straat is mooi in Florence. Ik blijf er van onder de indruk.

Even poseren voor de foto!

’s Avonds gingen we eten bij The Farm Shop Pizzeria di Sting e Trudie. Dit landgoed en de  pizzeria is van de zanger Sting en zijn vrouw. Ik geloof dat ik niet eerder op zo’n mooie plek gegeten heb.

En de pizza’s waren ook nog eens enorm lekker.

Helaas is het onmogelijk om deze plek goed op een foto te zetten. Het was in ieder geval fantastisch. Dit was zo’n fijne dag.

Woensdag 25 augustus 2021

Voor de laatste keer rustig wakker worden op onze prachtige camping.

Het werd namelijk tijd om in te pakken. We wilden vroeg weg op donderdag, dus op woensdag hebben we alles opgeruimd en ingepakt.

De rest van de middag lekker genoten op het zwembad.

En natuurlijk nog even genoten van de Italiaanse keuken.

Donderdag 26 augustus 2021

Donderdagochtend om half 9 zaten we in de auto en was het tijd om terug naar huis te gaan. Het was even spannend om van de camping af te komen (moeilijke bochten), maar dat ging eigenlijk helemaal prima.

Mike had een camping uitgekozen in Zwitserland en het was werkelijk weer een prachtige plek. We waren er rond 15:00u, dus we hebben nog heerlijk in dit meer kunnen zwemmen.

Vrijdag 27 augustus 2021

Wakker worden op deze plek was zeker geen straf.

Rond een uur of 9 zaten we weer in de auto. We zouden een lange rit hebben, want we wilden overnachten in Luxemburg.

Helaas verliep de dag anders dan we hadden gehoopt, want we hadden autopech. Onze Renault verloor op een gegeven moment vermogen en met een caravan achter de auto is het niet verstandig om dan door te rijden. De Zwitserse ANWB kwam ons helpen.

Twee uur laten konden we weer op pad, maar helaas ging het na een uur weer mis. Alleen stonden we nu in Frankrijk en daar schijnt alles moeilijk te moeten gaan.

Uiteindelijk ben ik bij de caravan gebleven op een parkeerplek bij een tankstation en moest Mike terugrijden naar Zwitserland om een andere auto te halen. Om 19:00u was hij weer terug bij mij met een andere auto.

Toen ik in de caravan zat te wachten, heb ik een camping in de buurt geboekt zodat we in ieder geval konden slapen. Blijkbaar lag deze camping ook nog eens in een prachtig dorpje.

Zaterdag 28 augustus 2021

Op zaterdagochtend vroeg op, want we wilden nu echt naar huis toe.

Eerst even brood halen in dit leuke dorpje.

We wilden deze dag maar 300 kilometer rijden, maar dat werden er 600. Jammer, maar het was niet anders.

Uiteindelijk, om 18:00u, waren we veilig en wel thuis. Wat had ik ons meisje gemist en wat was ik blij om weer met haar te kunnen kroelen.

Ondanks dat we enorm moe waren, wilde ik toch nog even op de foto met onze zonnebloem. Niet normaal hoe groot hij is geworden.

Dat was de laatste week van onze vakantie en het was een bijzondere week met hoogtepunten en wat mindere momenten. Nu zijn we heerlijk thuis en druk bezig om de caravan te poetsen en de was weg te werken. Dat hoort er ook bij natuurlijk.

Afgelopen week heb ik niets aan mijn blog gedaan, omdat ik echt even vakantie nodig had. Wel heb ik veel nagedacht over mijn blog en welke kant ik op wil, dus ik heb veel zin om weer aan de slag te gaan. Ik kan niet wachten.

Komende week nog even genieten van wat vrije dagen en ook weer opstarten op school. Ik kijk er misschien nog niet heel erg naar uit, maar dat komt vanzelf goed.

Ik hoop dat je genoten hebt van deze De week in foto’s #58 en hopelijk tot volgende week =).